Guild Wars 2
Logan Morwind Offline
Zergologist
***

Liczba postów: 96
8
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 0
#1
Guild Wars 2
Nie wiem czy ktoś tutaj grał w pierwszej Guild Wars, ja grałem ponad 4 lat. Ale jeśli ktoś nie zna to bardzo warto zobaczyć druga. Wczoraj znowu był update na ich stronę i pokazali nowy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=35BPhT-KI1E

Trochę powiem o gry:
- Gra w Polskiej wersji językowej
- B2P (Buy to Play) Czyli kupujesz grę raz i tyle. Nie ma subscription fees.
- World versus World PvP format. Tak jak w Regnum (albo jeśli ktos grał też w DAoC) będzie miało taki PvP format gdzie 3 worlds (servers) biją się o zamkach i fortach na wielkim polu bitwy.

Jest o wiele więcej informacji na stronę http://guildwars2.com/

Tu też jest jeden Polski wywiad: http://www.livespot.pl/2010/07/ekskluzyw...ld-wars-2/

Warto mieć oko na tej gry. Jeśli ktoś grał w oldschool MMO's i D&D to w moim zdaniem to jest bardzo podobne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-15-2010, 03:51 PM {2} przez Logan Morwind.)
08-11-2010, 10:11 AM
Logan Morwind Offline
Zergologist
***

Liczba postów: 96
8
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 0
#2
RE: Guild Wars 2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-19-2010, 09:22 AM {2} przez Logan Morwind.)
08-18-2010, 10:15 AM
zybel Offline


Liczba postów: 1
0
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 0
#3
RE: Guild Wars 2
Bardzo fajne filmiki !

--
Mieszkania w Gdyni
01-18-2012, 08:52 AM
Gustlik385
Unregistered

 
#4
RE: Guild Wars 2
Pewnie, że grałem. Swego czasu to była solidna alternatywa dla L2. Fajnie się w to grało, zwłaszcza z kumplami Smile
03-17-2012, 10:18 PM
Logan Morwind Offline
Zergologist
***

Liczba postów: 96
8
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 0
#5
RE: Guild Wars 2
Czas leci. To było 2 lata temu, ładne ładne, ale teraz jeszcze ładniejsze. W sumie na grę już czekam od 5 lat. Ale, już blisko, od 10 kwietnia będzie można składać pre-purchase, co zapewnia dostęp do betę, i podobno w maju obok D3 gra wyjdzie. Tylko trza czekać jeszcze na to co CDProjekt powie o polskiej cenie. Gra kosztuje standardowo 60 EUR/USD, 80 za wersje Digital Deluxe, 150 za Collectors Edition (zgadnij jaką ja kupie). Akurat mamy fajne ceny jeśli chodzi o gry. The Elder Scrolls V: Skyrim kosztowało np. 110zł w dniu premiery. To jest około $35, a za granicy cena była $60.

Ja niestety nie widzę sensu w kontynuowaniu swoje cierpienie w Regnum. Gra powinna być przyjemna, a nie wkurwiająca. Po co mam grac w Regnum jak GW2 oferuje mi m.in:


Grasz tyle ile możesz i dajesz radę. Nie spędzasz miesiące na to żeby kilku poziomów zrobić. W Regnum wiemy żeby mieć jakikolwiek efekt w RvR najpierw trzeba pocierpieć trochę na mobach co w ogóle nie ma NIC wspólnego z RvR, niby fundacja na której cała gra jest skonstruowana co nie? A w GW2 można nawet od pierwszego poziomu skakać do akcji, bo jeśli nie masz maksymalny poziom (80), gra i tak zwiększa twoje staty i sprzęt żebyś był jak na 80 poziom. Jeśli taka jest twoja wola, o PvE NIGDY nie będziesz musiał myśleć, bo wszystko masz co potrzebujesz w świecie RvR. XP i loot dostajesz jak zabijesz innego gracza, nie ich rzeczy, tylko normalnie generowany sprzęt jak to by był mob. Dynamiczne questy też są po całej mapie, wiec naprawdę możesz 80 poziom spokojnie dokonać tylko przez PvP.

World verus. World (Realm versus Realm).

[Obrazek: Noncb.jpg]

W Regnum mamy forty i zamki, ale tak naprawdę do czego służą? To jest tylko piaskownica do zabawy i nic innego nam nie da. Jesteśmy zmuszeni do tego żeby trzymać forty, bo inaczej wiadomo, inwazja i dużo "zabawy". Nie ma innych celów do zdobycia na mapie choć wydają się ważne, np. mosty, same miasta. W Guild Wars 2 jest mnóstwo punktów na mapie do zdobycia, i każdy służy jakiś konkretny cel. Są wieże, obozy, kopalnie, tartaki, forty, i twierdza. Nie są puste i bez życia jak w Regnum. Są sprzedawcy, mieszkańcy, itd. Jak twoj serwer zdobywa punkt, one służą ciebie. Zamki i twierdza są w wielkości jak całe miasta do zdobycia. I walczysz przez całe miasto, od ulicach na dół, do samej wieży na szczyt.

[Obrazek: PIc3-620x.jpg]

I podkreślam że nie jest to jak w Regnum gdzie masz jeden cel (brama) i każdy tylko tego atakuje. Nie, oprócz wiele bram, możesz samych ścian nawet zburzyć żeby dostać się na wnętrze.

[Obrazek: wvwarticle01.jpg]

Nie ważne ile graczów masz po swojej stronie (i tak wszystko jest zbalansowane i ten system naprawdę działa.) bo zawsze możesz coś zrobić i zawsze będzie widoczny efekt na całej twojej stronie. Jak masz hordę osób, to wiadomo że możesz atakować zamka. Jak masz kilku to możesz atakować karawanów co idą w rzeczywistym czasie od kopalnie lub tartaków, wożąc materiały do forty i twierdzy. I np. w takim sposobu nie dostaną zapasów do miasta. Podobny przykład pokaże nawet jak to wszystko się łączy. Pozabijasz bydło na farmę przeciwnika, i przez to że NPC nie ma co wozić, cena takich zapasów wzrośnie na przeciwnej strony.

[Obrazek: 7-world-vs-world-keeps-sm.jpg]

Sami budujecie forty, bo sami decydujecie co idzie gdzie. Czy zbudować armatę po prawej strony zamku, czy po lewej? Czy wzmocnić tylna ścianę czy frontową? Czy zatrudnić kowala czy krawczyna? Gra tutaj nic nie decyduje za was, tylko daje wam sprzęt do tego. Najważniejsze jest to że to nie jest walka o osobisty cel, np. kto ma więcej RP. Tylko o cel dla całego serwera na którym walczysz. Tutaj chodzi o czystą pracy w zespołu. Jak twój serwer grał doskonale, to za 2 tygodnie (bo tak długo trwają te walki) będziecie grali przeciwko dwóch innych serwerów co też grali doskonale. Jak graliście na poziomu marnym, to spoko, za 2 tygodnie twoje przeciwnicy też będą na marginesie. Tu jest ta strona kompetytywna, gdzie ci co starają się o więcej spotkają się z większym trudem jak zbliżają się na sam szczyt PvP.

Można dużo pisać, dużo ominąłem. Ale mniej więcej to jest dlaczego Regnum nie ma nić tutaj do gadania i dlaczego nie tracę swój czas i zdrowie psychiczne tam.
03-18-2012, 12:15 PM
pakos Offline
Pumpkin candy
*******

Liczba postów: 1,207
226
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 2
#6
RE: Guild Wars 2
Nikt nie mówił, że regnum jest doskonałe ale jakie to ma wymagania sprzętowe? Pewnie ogromne no i brak natywnej wersji na linuxa wyklucza to jak dla mnie mimo iż z opisu wygląda na prawdę ciekawie.

2 sprawa to cios w stopę jesli będzie wydane obok d3. Nawet lepsza gra nie przycmi zadymy z d3, na ich miejscy bym to przełożył wcześniej lub później Smile
http://pakos.biz | Mój magna axe - 4 392 sztuk brakuje Smile
03-18-2012, 01:08 PM
The Pastor Offline
Fap Fap

Liczba postów: 71
2
Dołączył: Nov 2010
Reputacja: -2
#7
RE: Guild Wars 2
GW2 zapowiada się wyśmienicie.Mam niestety obawy.
[Obawa1]
Obawiam się dodatków co ograniczą grę tym co kupiło tylko standardową wersje.
[Obawa2]
Mikropłatności (bolączka RO)
[Obawa3]
Czy nie bede miał dużych lagów w czasie bitwy (1mb/s net)
[Obawa4]
Ile Ramu bedzie potrzebne do gry (info nie podane)
Przy okazji Pakos wymagania sprzętowe

Procesor: Core 2 Duo 2.0 GHz / Athlon 64 X2
Karta graficzna: 256 MB (GeForce 7800 / Radeon X1800 lub lepsza)
System operacyjny: Windows XP Service Pack 2 lub nowszy
Dysk twardy: 25 GB



Cena mnie odtrąca. Jednak wole zapłacić 250 zł niż płacić za abonament 50 zł miesięcznie
Bądź człowiekiem daj minusa Damiemu! " - "
03-20-2012, 04:09 PM
pakos Offline
Pumpkin candy
*******

Liczba postów: 1,207
226
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 2
#8
RE: Guild Wars 2
te wymagania to minimum, tak? Może na low details i by mi ruszylo jednak obawiam sie że przy wiekszej ilosci graczy bylo by gorzej niz w ro na walkach :p
http://pakos.biz | Mój magna axe - 4 392 sztuk brakuje Smile
03-20-2012, 07:19 PM
Logan Morwind Offline
Zergologist
***

Liczba postów: 96
8
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 0
#9
RE: Guild Wars 2
Tak, to są w tej chwili minimalne wymagania, ale się zmienią jeszcze do czasu premiery. Co do RAMu to wydaje mi się że jak do resztę, 1GB by wystarczyło, może 2GB, ale wątpie. RAM i tak jest teraz tani, ja mam 8GB, na większość gier nawet 4GB nie jest jeszcze w pełni używane. Jak w pierwszym Guild Wars, gra jest naprawdę ładna ze strony optymalizacji (To jest profesjonalna praca, nie coś co NGD mogło by zrobić z Regnum bo po prostu nie mają doświadczenia i nie mają pieniądze na to), mój jedyny szok był tylko 25GB na grę, choć to wynika z tego że jest bardzo bardzo dużo plików audio (porównywali to jak na skalę 6 pełnych filmów). Gra i tak bardzo ładnie wygląda na minimalnych ustawień. Jak chcesz zobaczyć jak, to wszystkie filmiki z tego kanału to pokażą. Wygląda jak Regnum na max, czy nawet lepiej.

Co do obawy, wersja standardowa w żadnym przypadku się nie różni od innych w tym co masz do dostępność. Dodatki w wersji Digital Deluxe są oprócz dwóch rzeczy tylko takie jednorazowe boostery na łatwy początek, i po za tym są również dostępne w grze za złoto. Jedna rzecz jest umiejętność, co jak wyżej, jest fajne na dobry początek. Dalej w grze później się znajdzie lepsze rzeczy, i tę dodatki od innych wersji już nikt raczej nie będzie używał. To będzie tylko odróżniające na pierwsze 5 dni. Druga rzecz to mini pet. Mini pet nie ma żadnego wpływu na grę. Można je też również kupić w grze za złoto lub dostać jako nagrodę.

Co do mikropłatności, dzisiaj akurat dali więcej informacji na ten temat. Jest tak jak mówili na początku, czyli według ich filozofii czi co płacą za dodatki nie mogą mieć korzyści nad tych którzy nie płacą. Tak jak w Regnum jest Ximerin, w GW2 są 'Klejnoty'. Klejnotów można kupić przez sklep, i również można je kupić za złoto. To nie znaczy że można kupować złoto za prawdziwe pieniędzy, to jest wręcz przeciwnie metoda na walki z tzw Real Money Trading (RMT). Czyli przykładowo jak w Regnum można by było odmienić 100k złota na 1k Xim (Wyobrażacie tego ze strony NGD?). I tak w sklepie wirtualnym nie będą sprzedawać rzeczy co mają czysty wpływ na grę. To będą ogólnie dodatki wizualne, typu kostiumy itd.

Nie wiem nic na temat lagi. Tutaj raczej jest też mocna strona jak z optymalizacji. Oni mają bardzo wydajne lecz oszczędnościowe serwery, co w ogóle pozwalają im robić grę bez subskrypcji. Spodziewam się lagów tylko na większych bitew gdzie będzie może 100 osób na jednym ekranie. Był jeden taki film nawet i koleś i tak grał na maxa i filmował wszystko cały czas w miarę spoko.

Tak jak mówiłem, 250zł raczej nie będzie ostateczna cena. CDProjekt w konferencji mówili że będą reklamować grę w Polsce i do tego powinna być polska cena, nie europejska. Nie wiem czy gra wyjdzie w maju, to są tylko plotki. Bardziej realna jest premiera w czerwcu, albo w mojej opinii sierpniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-20-2012, 09:41 PM {2} przez Logan Morwind.)
03-20-2012, 09:26 PM
The Pastor Offline
Fap Fap

Liczba postów: 71
2
Dołączył: Nov 2010
Reputacja: -2
#10
RE: Guild Wars 2
CD projekt zapewniał że nie chce sprzedawać gier za duże ceny... zobaczymy w czasie premiery. Smile


Jak będziesz miał ciekawe newsy to daj znać Smile
Bądź człowiekiem daj minusa Damiemu! " - "
03-21-2012, 09:59 AM




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości